Анафилактичен шок

Анафилактичен шок

Остра алергична реакция (анафилаксия) може да предизвика шок, остра респираторна и сърдечно-съдова недостатъчност (животозастрашаващо състояние).

При чувствителните хора анафилаксията се развива незабавно, но може да се появи и няколко часа след приемането на алергична субстанция. Анафилаксията може да причини различни вещества: отрова от насекоми, полен, латекс, някои продукти и лекарства (в някои случаи причината за анафилактична реакция не може да бъде определена).

В случай на свръхчувствителност, се наблюдават уртикария, подуване на устните и зоната около очите. Може да се появи и ларингеален оток, което затруднява дишането и причинява шок. Кръвното налягане пада, работата на вътрешните органи е нарушена. Анафилактичният шок може да бъде съпроводен със замайване, обърканост, коремна болка, гадене, повръщане или диария (диария).

Как да се предпазите:

Ако имате анафилактична реакция поне веднъж в живота си, винаги трябва да носите със себе си лекарствата, използвани за предотвратяване и лечение на това.За да се елиминират тежките алергични реакции, често се използва епинефрин (епинефрин). Предлага се в ампули. Преди въвеждането на самото лекарство, жертвата или неговото семейство трябва да са запознати с инструкциите.

Действието на адреналина е краткотрайно, затова и вие трябва да имате антихистаминови (антиалергични) лекарства. След като ги приемете, трябва незабавно да се консултирате с лекар.

Алергичната реакция със признаци на анафилактичен шок трябва:

  • Обадете се на линейка.
  • Инжектирайте пациента с инжекция с епинефрин (епинефрин). Ако при преглъщане няма атаки на задушаване, дайте му антихистамин.
  • Поставете жертвата на гърба, така че краката му да са точно над главата.
  • Разхлабете плътно облекло, покрийте с одеяло. Не давайте на пострадалия да пие.
  • В случай на повръщане или кървене от устата, завъртете жертвата на неговата страна, за да избегнете задушаване поради повръщане в дихателните пътища.
  • При липса на признаци на живот (дишане, кашлица, движение), започнете кардиопулмонална реанимация (CPR).

Гледайте видеоклипа: Академия на здравеопазването със сигурност: анафилаксия и анафилактичен шок

Оставете Коментар