Две популярни аналгетици причиняват загуба на слуха.

Американските учени са открили, че жените, които приемат ибупрофен или парацетамол повече от два пъти седмично, увеличават риска от загуба на слуха.

Ибупрофен и парацетамол

Ибупрофен и парацетамол принадлежат към групата на нестероидни противовъзпалителни средства (НСПВС), които имат аналгетични, антипиретични и противовъзпалителни ефекти, т.е. премахване на болката, намаляване на температурата и намаляване на възпалението. Механизмът на действие на НСПВС е способността да потиска активността на циклооксигеназния ензим. Този ензим ускорява превръщането на арахидоновата киселина в простагландини, които изпълняват различни функции.

Простагландини се натрупват в центъра на възпалението и водят до появата на характерни признаци: зачервяване, подуване и болка; повишаване на чувствителността на рецепторите за болка към определени вещества (хистамин, брадикинин) и механичен стрес; повишава чувствителността на терморегулиращите центрове към действието на вещества, които причиняват повишаване на температурата. Чрез блокиране на активността на циклооксигеназата НСПВС предотвратяват образуването на простагландини, което води до намаляване на болката и възпалението, както и до намаляване на температурата.

Същността на изследването

В хода на проучването учени анализираха данни за 62 261 жени на възраст от 31 до 48 години. Жените са наблюдавани в продължение на 14 години (от 1995 до 2009 г.). По време на изслушването за наблюдение загубиха 10 012 жени.

В сравнение с жените, които приемали ибупрофен по-малко от веднъж седмично, рискът от загуба на слуха при жени, които са употребявали лекарството 2-3 пъти седмично, е бил 13% по-висок, а за жените, които са употребявали лекарството 4-5 пъти седмично - с 24%.

В сравнение с жените, които приемат ацетаминофен по-рядко от веднъж седмично, рискът от загуба на слуха при жени, които употребяват лекарството 2-3 пъти седмично, е с 11% по-висок, а при жените, които употребяват лекарството 4-5 пъти седмично - с 21%.

резултати

Като възможна причина за този модел, учените наричат ​​влошаване на кръвоснабдяването на вътрешното ухо и нарушаването на неговата функция.

Тези болкоуспокояващи средства не са без странични ефекти. Ако забележите загуба на слуха докато приемате ибупрофен или ацетаминофен, консултирайте се с Вашия лекар. Той ще определи причината за проблема и, ако е необходимо, ще избере достойна алтернатива.

Оставете Коментар